רפואה אלטרנטיבית לימודים
top of page
  • מערכת לבריאות

רפואה אלטרנטיבית לימודים

רפואה משלימה היא סוג רפואה אשר כולל בתוכו מגוון רחב מאוד של שיטות ריפוי שונות, כאשר הגישה העיקרית מאחורי טכניקות ריפוי אלו היא לראות באדם מעין מכלול שלם. לפי גישה זו, כל התחומים הנכללים תחת מעטפת אחת שהיא המצב הכללי של האדם, בעוד כי מצבו הנפשי של בני האדם מביא איתו ביטויים גופניים שונים - כך שאין כל צורך ליצור הפרדה בין המצב הפיזי לבין המצב הנפשי. לפיכך, רפואה אלטרנטיבית לימודים או רפואה משלימה עוסקת בעיקר בחיפוש אחר פתרונות של שלל בעיות גופניות על ידי טיפול בשורש שלהן.

רפואה סינית ודיקור סיני

רפואה אלטרנטיבית לימודים - קצת רקע

רפואה אלטרנטיבית לימודים אינם עוסקים באופן ישיר בתסמיני הבעיה, אלא בעצם השאיפה העיקרית היא לאתר את שורש הבעיה ולטפל בו בצורה שתשיג איזון. לדוגמא, במקרים בהם אדם מגיע לטיפול מאחר והוא חווה כאב ראש כרוני, מטפל במסגרת רפואה משלימה קודם כל יחפש אחר מקור הכאב, מתוך תפיסת הדגל של סוג רפואה זה - כאשר הבעיה האמיתית תמצא ותיפתר, כך גם כאב הראש, שהוא התסמין - יחלוף. חשוב להדגיש כי מדובר על תהליך ריפוי שברוב המקרים יהיה ארוך יותר בהשוואה לשיטות המקובלות ברפואה המערבית, אם כי בהינתן הטיפול הנכון הפתרון יהיה יעיל ואף ישים קץ לבעיה.


שיטות טיפול נפוצות

לפני שאתם מחפשים אחר מוסד אמין שבו ניתן לערוך לימודי רפואה אלטרנטיבית כמו mayanot.co.il , הרי שקודם לכן עליכם להכיר סוגים שונים של שיטות טיפול נפוצות:


  • הומאופתיה - התאמה של טיפול ייחודי עבור החולה ולא עבור המחלה עצמה. ככלל, לימודים אלו יקנו למשתתפים יכולות אבחון ברמה מאוד גבוהה, תוך כדי יכולת התאמת תרופות אנרגטיות מן הצומח ומן החי כאחד.

  • נטורופתיה - שיטת ריפוי טבעית שהמיקוד המרכזי שלה הוא בחיזוק מנגנוני ההחלמה והשיקום הפנימיים. למעשה, במסגרת טכניקה זו, שעורכת שימוש בעיקר בתזונה ובצמחים, הנושא העיקרי יהיה להביא את המטופל למצב אופטימלי של ריפוי עצמי.

  • שיאצו - טכניקת טיפול במגע שנעזרת בלחיצות ובמדיטציה, לצד תרגול עקרונות בודהיסטים ושיטות הלקוחות מהרפואה הסינית העתיקה.

  • רפואה סינית - לימודים נרחבים מאוד אשר מקנים לאלו שעורכים אותם ידע נרחב בשיטות ריפוי מסורתיות ועתיקות יומין, כמו למשל דיקור סיני או טיפול באמצעות צמחי מרפא.

  • טווינה - טכניקת טיפול במגע שמטרתה העיקרית היא להביא למצב של גירוי ופתיחה של ערוצי האנרגיה בגוף. בדומה לטכניקות אחרות, גם שיטת טווינה מבוססת בעיקרה על עקרונות הרפואה הסינית העתיקה. בדרך כלל, לימודים אלו ישלבו עבודה אנרגטית ופיזית כאחד, שיתבצעו על גבי אזורי דיקור וכן גם על גבי רקמות גוף שונות.

  • רפלקסולוגיה - טכניקת טיפול במגע שלפיה כף הרגל היא בעצם מעין מפה לגוף כולו. בטכניקה זו, ניתן לערוך טיפול על ידי עיסוי של נקודות ספציפיות בכף הרגל.


bottom of page