איך לבחור את הטמפון המתאים לך
top of page
  • מערכת לבריאות

איך לבחור את הטמפון המתאים לך


אם אתן מעוניינות לחוות קיץ קליל בו תוכלו לבצע פעילויות ספורטיביות רבות בלי לחשוש שמא תתלכלכו או שההופעה שלכן תתקלקל, ההמלצה היא לעבור לשימוש בטמפונים. אם אתן מבולבלות מההיצע הגדול של הטמפונים ואינכן יודעות במה לבחור, התחילו לקרוא מאמר זה.

בוחרים בטמפונים

אם בעבר היצע הטמפונים היה מצומצם ולכן כל אישה שלא הסתדרה עם שימוש בטמפונים, ויתרה ועברה לשימוש בתחבושות. כיום, יש היצע גדול של טמפונים וכל אחת יכולה למצוא את אותו טמפון שמתאים לגופה ולאופייה. יש טמפונים שמתאימים במיוחד לנערות ויש טמפונים שמתאימים לנשים שילדו. יש כאלו עם מוליך ואילו אחרים ללא מוליך ומה שהכי חשוב לדעת הוא שכל אחת יכולה לנסות סוג אחד של טמפון ולהחליט שהוא אינו מתאים לה אך סוג אחר של טמפון יכול להתאים לה בצורה המושלמת. בנוסף, חשוב לדעת שאם מדובר על שימוש ראשוני, לוקח קצת זמן תרגול עד שהדברים מרגישים בנוח ולכן לא צריך להיבהל אם בפעם הראשונה והשנייה בה מנסים להחדיר את הטמפון הדברים לא כל כך הולכים. הכל טבעי.


בוחרים בטמפונים

סוגי טמפונים

נכון לשנת 2015 יש חברות רבות שמשווקת סוגים שונים של פדים וטמפונים, המיועדים לנערות ועד נשים. המוצגים של טמפקס, קוטקס, פלייטקס, פמינה ועוד כל מיני מותגים מוכרים ובעלי מוניטין מוצלח מציעים טמפונים ומוצרי היגיינה נשיים אחרים. חלק מסוגי הטמפונים המוצעים הם:

טמפון עם מוליך- כאן מדובר על טמפון אותו מחדירים לגוף באמצעות מוליך. בצורה כזו ניתן לשמור על ניקיון והטמפון נכנס בדיוק למקום הנכון.

טמפונים ללא מוליך- כאן יש את האפשרות להחדיר את הטמפון בעצמכם. יש נערות צעירות רבות שמעדיפות שיטה זו ויש נשים שרגילות לכך שכן הם התחילו עם טמפונים ללא מוליך וקשה להם להתחיל בהרגלים חדשים.

טמפון נשטף באסלה- לא כל הטמפונים נשטפים באסלה וברוב השירותים במקומות העבודה ניתן לראות פתק שמבקש להקפיד ולא לזרוק אותם. כיום, יש אפשרות לקנות גם כאלו שניתן לזרוק לאסלה.

טמפונים למתחילות- מיוחדים לנערות. אם עדיין לא התנסיתן בשימוש בטמפון מומלץ להתחיל עם טמפון זה.

טמפונים ללא דיאודורנט- לנשים שרגישות לחומרים שונים.

טמפון טבעי- כאן מדובר על טמפון אורגני. יש לקחת בחשבון שיעלה לכם יותר.

כל אלו מגיעים בגדלים שונים וזאת בהתאם לרמת הזרימה של ימי המחזור. ברוב הבתים ניתן למצוא טמפונים לימים ההתחלתיים של המחזור בהם הזרימה כבדה וכאלו לימים רגילים.

לסיכום, כיום יש סוגים שונים של טמפונים שמתאימים לכל אישה ואישה, אם מדובר על נערה צעירה ואם מדובר על אישה שעברה לידות. הטמפונים יבחרו בדרך כלל על פי מידת הזרימה ושיטת ההחדרה של הטמפון. תמיד יש לוודא, שאותו מוצר בו אתם בוחרים עומד בכל תקני האיכות המחמירים ביותר.

bottom of page