מכשירי שמיעה – ההבדל בין המכשירים השונים
top of page
  • מערכת לבריאות

מכשירי שמיעה – ההבדל בין המכשירים השונים

כשאנחנו מסתכלים על משקפיים, על פניו הן נראות דומות פחות או יותר, המסגרות יכולות להיות שונות, העדשות יכולות להיות גדולות או קטנות יותר, אך המבנה הוא דומה. מה ששונה בין זוג לזוג, זה המספר שלהם.


מכשירי שמיעה, לעומת זאת, הם שונים לא רק במפרט הטכני שלהם אלא גם במבנה שלהם וכן באופן בו אפשר להשתמש בהם. ההבדלים במבנה ובמפרט, מאפשרים גם אופציות שימוש שונות, ועל כן, יש אנשים שיוכלו להשתמש במכשיר שמיעה מסוג מסוים, בעוד אחרים יצטרכו להרכיב מכשיר שמיעה מסוג אחר.


רופא מחזיק מכשיר שמיעה

לפני שנציג את ההבדלים בין מכשירי שמיעה שונים, במבנה ובמפרט, חשוב להדגיש, הסיבה שכל אחד אשר זקוק למכשיר מרכיב מכשיר אחר, נובע הן ממבנה האוזן והן מליקות השמיעה איתה הוא מתמודד. יש מקרים בהם הלקות מחייבת הרכבת מכשיר מסוים, בעוד שבמקרים אחרים יש צורך להרכיב מכשיר שמיעה מסוג אחר. עוד נקודה שצריך להתייחס אליה היא, העובדה שכל מכשיר גם דורש תחזוקה שונה ומאפשר להתנהל בצורה אחרת.


חשוב לציין, ניתן למצוא קטלוגים מגוונים של מכשירים בכל מכון שעוסק בתחום. שם גם אפשר לערוך את כל הבדיקות הנדרשות בשביל לבחון את איכות השמיעה והאם נדרש בכלל להשתמש במכשיר שמיעה והאם יש צורך לשנות את סוג המכשיר או לכייל אותו בצורה אחרת. במכונים הנ"ל, נוכל למצוא טכנאים וגורמים אחרים שידעו לספק את כל המידע הנדרש בשביל לבצע תיקונים ולהחליף רכיבים אם יש צורך בכך.


אילו מכשירי שמיעה קיימים בשוק ומה ההבדלים ביניהם

כאמור, בכל מכון שמיעה אנחנו יכולים למצוא קטלוג נרחב של מכשירים מסוגים שונים. שני הסוגים העיקריים הם, מכשיר שמיעה ITC אשר נהוג לשים בתוך תעלת האוזן ומכשיר CIC שנהוג לשים עמוק יותר בתוך התעלה. מכשירים נוספים שאנחנו יכולים למצוא הם ITE אשר מורכבים בתוך האוזן אך לא נהוג להכניס אותם פנימה וכן מכשיר BTE, מכשירים שמורכבים מאחורי האוזן.


חשוב לציין המכשירים הנ"ל יכולים להגיע במצבים שונים, בין אם זה מכשירים מאוד זעירים שקשה מאוד להבחין בהם אם בכלל, מכשירים אשר מיוצרים על פי תבנית מותאמת באופן אישי על פי מבנה האוזן (כך למשל יוצרים את מכשירי CIC), וכן אפשר למצוא מכשירים עם מגברים מואצים וחזקים יותר.


כפי שניתן להניח, כל אחד מהמכשירים נושא איתו יתרונות מסוימים, בין אם זה ביכולות השליטה בו, בין אם זה בהתאמה לאוזן ולמבנה שלה, בתחושה שחשים כאשר מרכיבים את המכשיר וכן בכל מה שקשור לשאלה עד כמה אפשר לשים לב למכשיר.


כאשר בוחרים להרכיב מכשיר שמיעה מסוים, יש לבחון לא רק את המפרט הטכני שלו, אלא גם עד כמה פשוט ונוח לתפעל אותו, עד כמה הוא עמיד וחזק, בעיקר בפני שעווה ולחות, ועד כמה הוא רגיש לתנועה ורעשים שונים.

bottom of page